Leger des Heils start nieuw winkelconcept: 50|50 Store, een uniek project gericht op re-integratie...........


Maastricht, 31-03-2011


Op 2 april opent topmodel Kim Feenstra de 50|50 Store in het winkelcentrum Mosae Forum in Maastricht.

Daarmee is Nederland een hip en nieuw winkelconcept rijker. Met de opening van de store in Maastricht is de drieslag van het concept voorlopig voltooid.

Samen met diverse partners heeft het Leger des Heils drie eigentijdse winkels neergezet waar de consument terecht kan voor grote kledingmerken, vintage meubels en eerlijke lifestyleproducten. Het winkelconcept borduurt voort op het 50|50 fashionmerk dat enkele jaren geleden in de Bijenkorf werd gelanceerd.

De medewerkers in de winkels zijn voor een deel cliënten van het Leger des Heils of komen van re-integratiebedrijven.

Zij worden in de 50|50 Store klaargestoomd voor een terugkeer op de arbeidsmarkt.

Het Leger des Heils krijgt voor de financiering van het project steun van maatschappelijk investeerder Start Foundation.

Samen willen het Leger des Heils en Start Foundation met de 50|50 Store kansen uitdelen aan mensen en producten en zo bijdragen aan een duurzame samenleving.

Topmodel Kim Feenstra
Tijdens de ‘grand opening’ van de 50|50 Store in Maastricht op 2 april kunnen bezoekers ‘s middags onder meer op de foto met topmodel Kim Feenstra.

Kim staat volop achter 50|50: “Succes zit in je voeten.

Als je blijft wandelen, zul je het vinden.’ Dat is mijn motto. Ik geloof er heilig in, want zo is het bij mij ook gegaan. Ik heb het niet makkelijk gehad, maar kijk eens waar ik nu sta.”

Ook zal er een officiële openingshandeling plaatsvinden.

Zakelijk concept
De winkels worden zakelijk geleid door ondernemers.

Ine Voorham, directeur van het Leger des Heils: “Met de kans, die werken in deze winkels biedt, geven we mensen die bezig zijn aan hun comeback in de samenleving een steuntje in de rug. Ondernemers zorgen voor de knowhow op hun vakgebied en voegen daarmee iets toe aan de modemarkt.

Ik hoop dat meer ondernemers geïnspireerd raken door deze aanpak.

Het zou mooi zijn als het 50|50 concept in heel Nederland zichtbaar wordt.”

Personeel
De medewerkers in de 50|50 Stores krijgen een opleiding van professionele verkopers. Zo doen ze waardevolle werkervaring op en leren ze het verkoopvak.

De bedoeling is dat ze na een half jaar kunnen doorstromen naar een betaalde baan.

De medewerkers worden geselecteerd door ervaren modeondernemers en begeleid door een jobcoach.

De ervaring leert dat een gestructureerde dagindeling en regelmatig werk integratie in de maatschappij bevordert.

Producten
50|50 biedt trendy, verantwoorde (eco)kleding voor dames en heren.

In de winkels is nieuwe merkkleding te vinden.

Uniek zijn de 50|50 Originals, een collectie kledingstukken uit het depot van het Leger des Heils, door modeontwerpers omgeturnd tot hippe fashion.

Studenten van de Academie Beeldende Kunsten Maastricht leverden een bijdrage aan de inrichting van de 50|50 Store in Maastricht.


Drieslag
Vorige week opende de 50|50 Store in Groningen haar deuren.

Eerder in november 2010 gebeurde dit in Amsterdam.

Hoewel het productassortiment en type medewerker per winkel varieert, luidt de doelstelling in alle 50|50 Stores hetzelfde:

Kansen uitdelen aan mensen en producten en zo bijdragen aan een duurzame samenleving.

Bron: Nieuwsbank


Klik hier om naar de vorige pagina te gaan